Dah berapa orang datang menjenguk

14 Ogos 2010

Selamat Bersahur

Diam tak diam, dah 4hari berpuasa tahun nie. barulah ada masa nak update blog nie. ingatkan bln pose ni dapatlah rehat2 aje kat rumah, tapi tak jugak, banyak jugalah kerja yg nak disiapkan, maklumla minggu depan dah start exam kat skolah. kena siapkan segala macam kertas soalan utk bdk2 nie.

tapi kali ni aku nak citer pasal bersahur....

biasanya aku tak masak untuk sahur nie, makan ape aje yang ada. tapi dah ada kelapangan skit ni, lagipun esok cuti (boleh tido sampai tghari hehehe) aku masakla apa yg patut. lgpun mmg dah sampai turn aku memasak nie...

nak masak ape??? apelagi paprikla..... pandai ke aku masak??? well not bad. bahan2nya adalah seperti ini....


meriah tak?? semua warna ada

actually, semua bahan aku siapkan sblm tdo lagi, takut bangun pagi nanti tak sempat. org lain dah lama tdo aku sorang masih lagi kat dapur siapkan benda2 yg nak masak sahur nanti. senang ajela... lgpun semua bahan dah ada.....


pagi2 aku bangun, makan kurma dulu.. sunnah nie... lepas tu minum air sejuk, barula aku mula masak... nak citer pasal masak nie, aku lebih suka buat experiment dari dulu lagi. yela yg nak makan pun bukannya mak2 org pun, bdk2 bujang aje, so pandai2la aku campurkn semua benda.

kurma pembuka selera


akhirnya selepas menghiris, memotong, meracik, memerap, menumis, menggoreng dan sebagainya, maka jadilah satu resepi ciptaan aku sendiri. nak kata manis tak manis, masin pun ada skit, pedas, jangan cakaplaaaaaaaa. wajib tu....




hasil tangan aku utk sahur kali nie

selepas masak semua, aku panggil semua makan. puas hati gak bile ada org yg sudi makan masakan aku. hehehehe... yg penting hari nie ada turn org lain masak... aku dah lepas... jumpa lagi holalalala

1 ulasan: