Dah berapa orang datang menjenguk

22 Februari 2011

hadiah


lompat si katak lompat

lompat tinggi tinggi

ape cik adik dapat

hadiah hari jadi??

6 Februari 2011

wake up

dah lama bercuti. tiap2 hari bangun lambat. adakah esok aku boleh bangun awal tuk tak lambat pergi keje????

wake up!!

3 Februari 2011

Gong Xi Fa Chai

Selamat Tahun Baru Cina


Malam tadi aku pgla jalan2 kat sekiar bandar Sibu nie. Dah macam berada dalam zon perang rasanya. Bunyi mercun sana sini. Adala dalam 30 minit lamanya 'perang' tu. So sebagai rakyat Malaysia yang mempunyai pelbagai bangsa dan agama, tak salah rasanya aku nak beraya bersama. Semoga keamanan ini akan kekal selamanya.

video

zon perang

2 Februari 2011

Kring... Kring..

Setiap kali telefon aku berbunyi... berdebar debar rasanya... adakah ini panggilan yang aku nanti nantikan selama ini????


skrg nie, tidur pun pegang telefon...



1 Februari 2011

Bersabar dan Berdoa

Tadi ada tengok berita kat tv... keadaan kat semenanjung sekarang nie tengah banjir besar, terutamanya kat negeri2 kat selatan. Segamat antara bandar yang teruk kena banjir kali ni.... bila tengok kat tv teringat zaman banjir kat sibu ni dulu, agaknya macam tu lah perasaan mereka sekarang ni agaknya

memang teruk banjir ni


berita luar negara plak,rusuhan di mesir. Macamanala bumi anbiya ni boleh dalam keadaan yg macam nie. sedih dan seram juga rasanya kalau berada kat sini. sampaikan bekalan makanan semuanya takde, jenayah, polis dan mcm2 lagi ketakutan yang ada kat sana.


apelah yang mereka inginkan agaknya?


bila dikenangkan balik, rupa2nya kena kat satu family nie. Keluarga Pak Lang aku sebelah ayah. rumah dia kat segamat dan anak sulong dia sekarang belajar kat Mesir. Mcmnanala mereka sekeluarga menerima ujian dari tuhan dalam keadaan begini agaknya. Apa yg boleh aku katakan, sama2lah kita berdoa agar keadaan akan kembali baik secepat mungkin.



bersabar dan berdoa



kepada semua yang tidak mengalami masalah di atas, bersyukurlah. Kita doakan sama sama agar ke semua keluarga yang mengalami musibah ini tetap iamnnya dan sentiasa bersabar dengan segala ujian yang mendatang..



p/s

kepada paklang sekeluarga, semoga tabah menghadapi dugaanini, dan semoga ariff yang skrg nie ada di mesir juga dalam keadaan yang baik2 sahaja

Bile la kau nak gugur?

menanti dan terus menanti