Dah berapa orang datang menjenguk

31 Disember 2012

akhirnya.....


30 Disember 2012

Relax jap...

 
 
Pada sebuah pertemuan antara Menteri Teknologi Sedunia di Langkawi. Menteri Jepun, Amerika Syarikat (AS) dan Malaysia sedang ‘mengeteh’.

Menteri Jepun : Kalau anda ke Jepun, anda gali tanah kami, baru saja sampai 7 meter, anda akan temukan banyak chip, rangka-rangka besi, papan sirkit elektronik dan lain-lain. Ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang, kami bangsa Jepun sudah mengenal teknologi robot.

Menteri AS : Kalau anda ke Amerika, anda gali tanah kami, baru saja sampai 3 meter, anda akan temukan jejak-jejak radioaktif. Ini adalah petanda bahawa sejak zaman dahulu kala, kami bangsa Amerika sudah mengenal teknologi nuklear.
...
Menteri Malaysia : Oleh kerana tuan-tuan sedang di Malaysia, saya persilakan tuan-tuan untuk menggali di sini biar tahu ada apa di bawah tanah kami.

(Dipanggillah 2 orang tukang untuk segera menggali tanah. Setelah kedalaman 70 meter, ke-2 tukang naik ke atas lagi)

Menteri Malaysia : Apa korang jumpa ?
Tukang gali : Tidak ada apa-apa
Menteri Malaysia : Ada KABEL TELEFON tak di bawah sana ?
Tukang gali : Takde Dato’..

Menteri Malaysia : (sambil ‘menjeling kerek’ ke menteri Jepun dan Amerika) Itulah petanda bahawa kami bangsa Malaysia, sejak zaman purbakala, sudah mengenal teknologi WIRELESS hehe
 
 
 

25 Disember 2012

Yang Mana Satu




17 Disember 2012

kampung boy




14 Disember 2012

nasehat...

''Kalau ada yang menghina Anda, anggap aja sebagai sebuah pujian bahwa dia berjam-jam memikirkan Anda, sedangkan Anda tak sedetik pun memikirkan dia," ujar Habibie melalui akaun facebook The Habibie Center

fikir fikirkan.....

9 Disember 2012

Piknik Di Ulu Bendul

icat yg tidak sihat

berusaha membuat benteng sementara

best....

masing2 sdg mencuba skill berenang

7 Disember 2012

Durian Oh Durian!!

Sekarang Musim durian. Puas aku nak makan durian nie. Yang beli lain, yang ada tanam kat rumah lain... hehehehe rezeki





bezakanlah....

abg dengan bangganya memegang durian wan nya

1 Disember 2012

Hobby...

Ada orang tanya....





zie : apa  yang kamu buat lepas balik dari kerja?
za : i do my craft

12 November 2012

Jangan Menangis Sayang


PBS...

dah habis key in td... lega

1 November 2012

Sawadee


hai apa khbar?? harap semuanya baik-baik.... :)

21 September 2012

Say You'll Be There

Lagu lama
kenangan lama
citarasa lama
Tapi semangat baru


2 Ogos 2012

key in markah

so bermulala satu kerja yang paling malas aku nak buat
kena banyak sabar....
tapi apakan daya.

21 Julai 2012

Selamat Berpuasa


20 Julai 2012

U R Not Alone...

17 Julai 2012

..dah nasib...


walau apa pun cerita...
wa;au apa pun kisah...
walau apa pun waktu...
walau kat mana pun berlaku...
walau siapa pun pengarah...
walau lama ke masanya...
walau bila pun tayangannya...
hatta siapa pun wataj utama...
aku tetap jadi penjahat

19 Jun 2012

Selamat Hari Jadi Icat


icat ngan acit
Rasanya mcm baru semalam aje dia lahir.... pejam celik dah tiga tahun rupanya. kejap aje masa berlalu. sedar tak sedar dah besar dah... harap2 lepas nie akan lebih ceria dan belajar pandai2...
selamat Hari Jadi Icat..........

16 Jun 2012

June Afternoon



Lagu nie untuk kawan lama....

Didn't I tell you everything is possible in this deja vu?
Try the river boat, the carousel, feed the pigeons, Bar-B-Q.
Look at all the people, happy faces all around.
Smiling, throwing kisses, busy making lazy sounds

It's a bright June afternoon, it never gets dark.
Wah-wah! Here comes the sun.
Get your green, green tambourine, let's play in the park.
Wah-wah! Here comes the sun

Some folks are on blankets, slowly daydreaming
and reaching for their food.
Let's go buy an ice-cream and a magazine with an attitude
and put on a cassette, we can pretend that you're a star
cos life's so very simple just like la-la-la

It's a bright June afternoon...

There's a painter painting his masterpiece.
There are some squirrels jumping in the trees,
There's a wide-eyed boy with a red balloon.
All my life I've longed for this afternoon.

12 Jun 2012

Wajik dan Dodol

Tetiba rasa lapar pulak. sambil2 laya internet nie, carila dua makanan tradisi yg paling aku suka. wajik dan dodol. dulu kalau nak makan benda nie, tunggu masa raya ajela. tapi sekarang tak lgi, oder saje......

lagipun dua benda nidah dikomersialkan, so snangla nak jumpa. hatri tu, masa balik kampung sempat jugak aku suruk mak buatkan wajik. 4 kilo tu... puas hati aku makan benda nie. tapi lepas tu mulala gaduh sakit gigi sebab manis sangat. takpela, no pain no gain....

ape2pun aku rasa ada ramai lagi yg suka dua kuih tradisional nie. walaupun manis, tapi ianya memberikan kita tenaga. dan paling penting, ianya akan mengimbau kembali kenangan kita masa kecik2 dulu terutamanya masa raya.. betul tak????












10 Jun 2012

siapa nie?

hii kenal tak saya???

9 Jun 2012

Walimatulurus







7 Jun 2012

Morning Inspection



video

30 Mei 2012

Budak2ku Berpengakap Lagi

inilah aktiviti aku masa cuti sekolah nie. org lain dah lama balik, quality time dgn family. ada yang buat preparation utk gawai segala. aku bertemankan tiga org nie berkhemah sakan.ape2pun aku berpuas hati dengan hasil kerja mereka. walaupun tidak menang, tapi mereka telah berjaya memenangi hati aku. bayangkan mereka bertiga buat kerja untuk enam orang. terharu aku tengok mereka terus berkerja tak kira panas terik atau hujan lebat nak siapkan sesuatu tugasan. So saksikanlah dulu trailer perkhemahan dari mereka ini.





25 Mei 2012

aku dia dan alamanda




selamat bercuti semua. jumpa lagi lepas gawai

23 Mei 2012

ubah selera sikit




hari gaji. duit ada. rasa lapar. ape lagi????
sekali sekala walaupun aku ni bukannya peminat fastfood, tapi
nak juga manjakan diri sendiri.


gigih aku tunggu 30minit semata mata nak makan pizza nie. nasib baik tempatnta sejuk beraircond dan ada jugakla buku utk aku baca sambil2 menungggu. lagipun aku redeem kupon yg aku dapat dr shell, so adala jimat 2 ringgit.
ape2 pun kita enjoy!!!!

21 Mei 2012

heppy bestday


sambutan birthday yg tak berapa nak meriah kat 1 Alamanda tadi.

17 Mei 2012

PSV lagi

semakin nak exam semakin galak pulak aku nak buat PSV nie. hari tu janji sampai bulan mei aje, tp sekarang dah nak terlajak ke jun dah.. tapi tak pe, makin aku enjoy plak. tapi kali nie aku buat sendiri dulu baru demo kat kelas. siap panggil artis import yang belum dapat tauliah lagi.

si maria ngan anny nie, mula2 aku suruh buat, muka nampak blur. tak nak buat, tak tau nak buatla macam macam alasan. tapi bile dah naik 'sheikh' dah tak nak berhenti dah. nasib baik loceng bunyi suruh balik. kalau tak memang sampai ke petangla nak melayannya nanti

mari saksikan, hasil kerja seni dari guru PSV yang baru nak meningkat naik dalam pesada seni

14 Mei 2012

ape bezanya????

RM 2.80 dengan RM 1.80???





so tekalah sendiri yang mana satu harganya. Walaupun bendanya hampir sama dari segi rupa, warna dan rasa, tapi harganya melampau berbezanya. padahal jarak antaranya adalah 50 meter aje.....
hai hai hai.... dah namanya pun rezeki... makan aje.

11 Mei 2012

Campfire Sibu Scouts


heheheeee.... inilah kerja aku yg terbaru... menyibukkan diri dgn aktiviti mcm nie.... heheheheee

3 Mei 2012

the avengers



semalam tengok. tak sedar dua jam lebih citer nie... awesome..... 4 bintang dr aku <3

1 Mei 2012

PSV

Waktu PSV adalah waktu yang paling tertekan. manakan tidak orang tangan keras nak berseni. tapi kadang2 waktu PSV adalah waktu yg paling best. boleh hilang stress. boleh buat ape saje yang aku suke.. hehehe teringat kisah lama, buat lukisan tak sampai lima minit siap. walaupun org kata tak cantik, aku peduli apa... janji aku punya dah siap dan aku sendiri puas hati.....

15 April 2012

Budak2ku Berpengakap

Aktiviti : Praperkhemahan
Tempat: Taman Rimba Bukit Lima
Masa : 7.00 pagi - 5.30 petang





















9 April 2012

Kursus Di SMK Kemena, Bintulu Part 2











































7 April 2012

Kursus Di SMK Kemena, Bintulu



Kursus Penguruan Risiko