Dah berapa orang datang menjenguk

29 Julai 2010

The Sorcerer's Apprentice



Hari Rabu, spt biasa aku pg tgk movie ngan kawan2. Kali nie tgk citer The Sorcerer's Apprentice. Spt biasa aku amik tiket mlm. Kat luar panggung lagi, org mcm biasa ramai. aku dapat pulak tmpat yg belakang skali. tak best langsung, tp sbbkan pergi ngan org lain aku duduk ajela walaupun bukan tmpat kegemaran aku dan tak berapa nak strategik.

sblm aku masuk smpat aku amik gambar kat luar dulu. aku mengharapkan citer kali nie lagi best ataupun setanding dgn citer harry porter atau citer fantasi yg lain. kat sini aku adalah komen skit, tapi "base on my own perception only"

starting citer nie, flashback zaman dulu2 la... mcm mana nicholas cage mencari pelapis dia nak hapuskan si morgana tu. agak best dan thrill masa tue. besar mata aku menengoknya... lepas jumpa si hero dave (masa tu cia kecik lagi) dah mula slow jln citernya....

kemudian citernya berkisarkan macamana balthazar (nicholas cage) melatih dan menyakinkan dave yg dia ni mmg orang yg tepat nak hapuskan si penjahat morgana. dalam masa yg sama, dave cube nak tackle awek lama dia becky. kemuadian muncul hovart kawan seperguruan balthazar yg nak bebaskan morgana dan dalam masa yg sama nak balas dendam dgn di balthazar.

mmg susah nak paham, banyak sangat plot dan watak yg tetiba muncul dan hilang. masa last scene, perlawanan antara dave dgn morgana, mcm kejap aje. sorang serang, sorang bertahan, lepas tu bertukar, serang bertahan, last skali unsur sihir dgn sains bergabung nak bunuh si penjahat. mmg sesuatu yg baru bagi aku.hehehehe....


antara komen aku yg lain
  • adegan lawan dia lebih dipengaruhi dengan ilmu sihir yang dicampur skit dengan ilmu sains. nasib baikla aku nie cgu sains, paham la skit ape yg di buat oleh si dave tu.
  • aksi patung burung terbang ngan patung lembu mengamuk memang best. macam real aje walaupun aku tau itu semua permainan komputer.
  • banyak watak ahli sihir yang hanya muncul kejap aje sebelum watak dia hilang dan dimatikan dengan tiba tiba
  • watak becky pun tak banyak menonjol. aku rasa aku lebih ingat watak si veronica dari si becky ni walaupun ada beberapa scene aje monica belluci nie muncul.
  • citer ni banyak mengingatkan aku masa zaman belajar dulu. yelah sibuk dengan asgmt, presentation, practikle dan masa yg sama smpat gak nak cari awek
so secara keseluruhannya, dari 5 bintang aku bagi 2.5 aje. dia gagal menarik minat aku utk concentrate spanjang citer nie. adalah beberapa kali aku menguap. mybe letih sgt kot kat skolah td. apeapepun aku akan tunggu lagi citer lain yg mybe akan buatkan aku standing ovation nanti. holalala