Dah berapa orang datang menjenguk

15 Julai 2010

duty????


harini aku pergi sekolah awal skit (adalah 10 minit awal dr biasa hehehehe). bukan ada ape2 yg penting sangat, sekadar jd guru bertugas aje. bermula dari jaga pintu gate kat skolah. nk check pelajar yg dtg lewat, betulkan kekemasan mereka, dsb. gate tutup dlm kul 7, so aku pergi chek setiap kelas kalau2 ada bdk2 yg escape perhimpunan. masa ni perhimpunan masih berjalan. lepas tu, masa perhimpunan bersurai, kena ikut chek line pengawas plak, mane2 student yg langar peraturan dgn rambut panjang, kuku panjang, baju tak kemas, rambut terlebih lurus, perempuan yg bersolek dan banyak lgla kesalahan yg biasanya bdk2 nie buat. so aku ada kat sana sekadar memantau kerja2 pengawas dan beri demerit kepada setiap pesalah.
kerja aku bersambung lg pada wktu rehat, nk chek keadaan kantin masa bdk beli makanan, tp aku lebuh suka check keadaan kelas waktu nie. kebanyakkan pelajar brkumpul sakan kt kelas. tak taula aku ape yg diaorg buat masa ni.


kerja aku bersambung masa balik plak, nk tengok bdk2 ikt perturan, terutama yg harian, tapi td aku keluar lambat. ada hal skit, so aku takla sampai pergi chek semua. Ingatkan aku kena jaga smpai petang, sebab pelajar asrama ada prep petang, tp untuk hari ni, dibatalkan sebeb mereka ada kerja pembersihan asrama. so aku blehla balik awal, takdela sampai kul 4.00 kat skolah.



walaupun mcm stress aku wat kerje tambahan ni tapi ianya dlm 3 bulan skali turn aku kena. takpelah daripada jd warden yg kena duty seminggu sekali, lagi teruk. apepapepun kita mesti enjoy..... holala