Dah berapa orang datang menjenguk

2 September 2010

5 sebab aku patut gembira nak balik raya kali ni

Tak sabar rasanya nak balik raya esok. Tapi yg lebih menggembirakan aku ialah tambahan 5 lagi faktor yg membuatkan aku makin tak sabar dan excited nak beraya kali ni.

1. Dah habis menanda semua kertas exam

puas aku berusaha siang dan malam, untuk menanda semua kertas exam budak2 aku nie. akhirnya semuanya selamat aku tanda, dah key in markah dalam komputer, dah siap tulis kat dalam buku laporan, dah komen skit2, PK1 aku dah sign, so tiada apa lagila kerja yg tinggal kat sekolah nanti.



2. Waran flight aku clear.



nie kelebihan cgu2 semenanjung yg bertugas di Sabah/Sarawak. Ada tiket flight percuma tiap2 tahun. dan biasanya aku akan amik masa cuti hari raya ni. So dgn erti kata lain, aku balik guna tiket free. siap dapat naik limo KLIA sampai depan rumah lagi. Oh bondaku, tunggulah kehadirana anakanda mu ini di hadapan pintu rumah esok!!!

3. Zakat fitrah, dah selamat aku bayar



Sebagai umat islam, adalah satu tanggungjawab utk kita keluarkan sedikit wang kita utk zakat fitrah di bulan ramadhan ini. ini semua adalah untuk mensucikan semua harta kita, dan juga dapat berkongsi dengan org yg memerlukan kelak.


4. kek lapis aku dah sampai



tahun nie aku ada bawak banyak kek lapis utk raya kali nie. kat sarawak nie, biasalah, kek lapis adalah satu kemestian. mcm2 aku beli tahun nie... duitnya pun mmmm...mmmmmm paham2 ajela



5. Duit raya dah ada dah... :)

Alhamdulillah, adalah sikit rezeki tahun nie, dapatlah aku berkongsi dgn org lain. yg penting sape2 yg datang kat umah aku beraya siap cium tangan lagi dapatlah ang pow dr aku. berapa aku nak bagi? adelaaaaa....


So aku sememangnya dah bersedia sgt2 nak balik kali nie. rindu kat family pun betul jugak. dah 4 tahun aku tak dapat berpuasa kat kampung, sbb skolah cuti sehari sblm raya. tapi tahun ni dapatla seminggu kat kampung...

kepada semua selamat berpuasa dan hari raya aku ucapkan. hehehehe... mmg excied nak balik raya ni. jumpa lagi kat semenanjung. holalalala




Tiada ulasan:

Catat Ulasan