Dah berapa orang datang menjenguk

21 September 2010

Terkenang Semasa Dahulu

Salam semua :)


tadi aku pgla kat fb aku... htah la tetiba rajin plak nak menyelongkar fb org lain dan cari org2 yg aku kenal. so dlm banyak2 yg aku jumpa, tetiba aku ter'curik' gmbr aku yg nie... diam tak diam dah lebih 13 tahun aku tinggalkan alam persekolahan. betullah kata org, zaman skolah adalah zaman yg paling best dan takkan ada yg lagi best dari itu (cewahhh berfalsafah plak)


fyi, aku skolah STTJ Seremban, batch 96/97. So mane2 yg kenal aku, so silalah kita tkg gmbar nie sama yea...




ni gambar masa kita org ada sukaneka antara dorm. ni sumer dormate aku la, dorm 5 masa tu. berposing sebelum main tarik tali kott.... kalau tgk kat blakang tu, itulah STTJ masa 97. masa tue tgk sibuk renovation skolah nie. tapi aku tak sempatla nak gunakan cz aku dah graduate, menda tu blum lg siaplaaaa..... ( aku duduk no2 dari kiri)





ni gmbar dalam dorm, lepas maghrib, nk pegi prep malam. aku baru balik dr surau (dulu aku ajk surau lagi), terus amik gambar. tak sangka plak aku jumpa balik gmbar nie. kalau tgk kat balakng, dorm aku 'agak' bersihla kalau nk dibandingkan gn dorm org lain... rasanya, katil aku yg belah atas kat kiri gambar tu yg ada kain plekat... kemas kan :) inilah rasanya satu2nya gambar yg lengkap kami ber 16 orang. (aku berdiri paling kanan, baju pink)






nie lagi skali gmbar kami satu dorm. masa nie final year. nak pegi jamuan akhir tahun. disebabkan kegawatan ekonomi, jamuan ada kat skolah aje. aku maintain la jg budak baik laaa. mcm ustaz gak malam tu...(aku pakai baju melayu, no5 dr kiri)



tapi yg sedihnya.... dalam 16 org diantara kami, dah 2 org dah menemui Ilahi. (al fatihah utk mereka). yg pertama (kalau gmabr di atasla jd rujukan) arwah fadillah, baju melayu kuning, no 3 dr kiri. dia nie sebenarnya kwn abik aku spanjang 2 tahun aku kat STTJ nie. org nya baik, tapi tuhan lebih sayangkan dia dr org lain. dia meninggal 2 minggu lepas exam SPM keluar, accident, smpai sekarang aku sedih lagi kehilangan kawan yg sangat2 baik dan sabar dengan aku, dan sampai skrg aku tak boleh cerita pasal STTJ sbb bnyak masa aku mesti dengan dia, cerita dia, bersama dia dsbb.... :'(



yg kedua, arwah amri, duduk paling kanan. yg nie aku tak tau bile dia meninggal, aku baca komen dlm fb aje, yg aku tau dia nie bekas lecture poli dungun, meniggal sbb denggi.. dengan dia aku tak banyak cerita, lgpun dia nie jenis pendiam dan lowprofile, buat kerja sendiri aje. tapi tetap baikla dengan aku, ala gaduh skit2 tu biasala....


ape2 pun semoga kedua2 roh mereka ditempatkan di kalangan org2 yg beriman. aminnnnn....


yg nie yg aku paling suprise. smart tak??? hari jumaat, biasala kena pakai baju melayu bersamping bagai. masa nie jamuan mentor mentee lepas raya... aku ingat lg, masa nie bulan februari (masa tu puasa bulan januari, februari raya). aku ada 5 adik beradik angkat yg lain. kira suspen sgt2 bile kena panggil kat mak angkat aku masa tu... (mak angkat aku tue mmg terkenal dengan ke'singaan'nya semasa mengajar, tp dia tak ajar aku pun). aku ingatkan nk kena brainwash sbb prestasi yg tak berapa baik masa ujian bulanan, alik2 aku masuk kat bengkel, yg lain tengah sedap 'membaham' makanan yg sgt2lah bestnya waktu tu. ape yg aku ingat, aku ada banyak makan coklat waktu tu, kebetulan husband mak angkat aku tu br balik dr overse... heheheheheee merasa laaaaa ( aku no 3 dari kiri)


bile aku renung balik gmbar ni, jauh aku melayang ke zaman persekolahan aku mmg rindukan waktu itu, kalaula ada time machine, ingi aje aku masuk dan kembali pd zaman ini. aku boleh target dengan jelas dan terang bila dimana dan pukul berapa yg aku mahu balik... tapi aku tau itu hanya satu angan2 yg hampir mustahil bagi aku.


so skrg kita hidup di bumi yg nyata, berpijak dibumi yg nyata, dan impian pu kenalah nyata jugak. jgn jd mcm mat jenin yg terlalu berfikir jaug kedepan sehingga merosakkan diri sendiri....



jumpa lagi holalala

1 ulasan:

  1. org tu dulu.. kurus je.. skang dah berisi habis..ye.. kalo boleh mmg nak putarkan masa ke masa lalu.. tp ye.. berpijak lah ke bumi nyata.. masa yang berlalu teruskan berlalu.. tp ia tetap jadi kenangan..:)

    BalasPadam