Dah berapa orang datang menjenguk
8 Julai 2014
26 Jun 2014
Anugerah Yang Terindah
tidak tahu bagaimana ianya bermula, tapi sekarang sudah pun mula berbunga. mungkin disebabkan rasa kesorangan dan kesunyian sambil melayari alam maya, banyak perkara yang baru kita dapat kumpul dan terima. tuhan berikanlah aku cinta, antara ucapan keramat yang sering saja dipohon pada yang maha kuasa.ada berbagai cara Sang Pencipta boleh mengembirakan makluknya. ada yang secara biasa mahupun yang luar biasa. tapi kali ini ianya datang dengan sangat tiba tiba walaupun pada mulanya adalah sangat perlahan dan tidaklah meyakinkan.
keindahan pelangi selepas hujan adalah sesuatu yang sangat mengasyikkan. ku tahu dan yakin bahawa kehadirannya adalah cuma seketika, namun sebagai insan biasa ku panjatkan doa agar aku boleh menikmati keindahan itu seadanya walaupun seketika.
4 Mei 2014
3 Februari 2014
Jalan Jalan CNY
| get ready... |
Cuti dating lagi. kali ni CNY. kalau diikutkan, memang aku nak cuti lama2 mcm tahun lepas. tapi apakan daya, puas pulak utk ganti balik nanti..So kali ni aku rancang ngan papa nk pergi Miri aje.. lagipun aku bukan selalu pergi sana. Walaupun ini utk kali ke 3 aku ke miri, tapi kali pertama utkjalan2 dan ronda2 kat sana
| dah sampai dah... |
Sewala hari khamis, aku ngan papa bertolak ke Miri. mmg dalam perancangan, aku akan singgah ke gua niah ni. Jumpa lan di selangau dan terus konvoi dgn dia sampai bintulu. Lan pg lawas utk ambil barang2 dia. kalaulah bukan kerna masalah teknikal, aku pg ikut dia. tapi nak buat mcmana, rezeki aku smpai kt miri aje...
| siapa itu?? |
Sampai bintulu,rehat kejap, makan ape yg patut dan teruskan perjalanan. Lan tunjukkan jalan ke miri ikut coastal highway. mmg aku nk ikut jalan tu, sbb org cakap jalan tu, clear dan dekat. lagi pun jalan baru. mmg sungguh bagai dikata, jalan tu mmg clear.. dan aku dpt jimat 2jam masa kat atas jalan. seawall jam 1 dah sampai ke miri (niah sebenarnya)
| take a break |
Sampai niah, pergi solat dulu, dan terus kami pergi ke taman niah.. So bermulalah advanture aku ngan papa disini.. ini kali ke2 aku pergi niah nie. so dah ada bayangan dan mentally prepared utk sampai ke sana. tidaklah aku rasa letih mcm kali pertama ke sana dulu.
| pose ajee.. |
| pantai miri.. |
| ngan bujang senang |
| kasih ku seru!! |
| end of this journey |
| hope jumpa lagi |
| papa yg sporting.. |
28 Januari 2014
The Advanture of Kak Ara and Cik Tona
Aktiviti masa lapang. Dalam sibuk2 aku dgn urusan kerja dan kerja, sempat jugak nak tenang2kan diri sendiri. Untuk masa sendiri. Untuk kepuasan sendiri juga. Hanya suka2 tiada maksud utk menunjuk2 atau sebagainya.
Cik Tona dan Kak Ara adalah watak yg aku wujudkan utk dua ekor ikan ini, walaupun ada banyak ikan dalam akuarium ini, tapi hanya dua saje yg dah bernama. yg lain belum lagi.. tgu seru dulu.
rupa2nya mahal jugak ikan kat sini, lebih2lagi dalam kategori ikan emas nie. tapi kak ara dan cik tona aku beli murah je....
so enjoy....
21 Januari 2014
Nabati, MDS, Papa
pelik pulak tajuk posting kali ni. tapi itulah hakikatnya skrg ni. tiga benda ni aku selalu sebut dalam perbualan biasa dgn kawan2. sampai mereka pun naik konpius apelah yg aku maksudkan.. so kat sini aku kongsikanlah ape2 yang patut.
nabati ialah jenama biskut kegemaran aku skrg nie. made from Indonesia!! rasanya mmg best dan satu lagi, tidak kedekut cheesenya..sgt2 meriah. ada banyakjenis lagi (cubalah google sendiri ye kalau nak tau lebih lanjut.)
MDS ialah nama pasaraya yang barubukakat depan rumah aku ni.hanya 2minit jalan kaki dah sampai.tak payah naik motor segala.(tapi aku selalu pergi naik kereta, heheheee). ada banyak barang yang dijual kat sini termasuk nabati. soal harganya,samajecuba dia dekat dengan rumah aku.dr bilikdah nampakdah....
Papaialah nama yg aku beri gelaran pd housemate aku. Doktor Fozi nama dia. dia lebih senior dr aku dalam pelbagai bidang, so tak salahlah aku panggil dia papa tanpa dia sendiri tau.. heheheee.
so itulah serba sedikit diari kehidupan aku sekarang ni...
19 Januari 2014
Taman Rimba Bukit Lima
![]() |
| Possing sblh pokok, biar nampak lebih slim |
Cuti dating lagi. dengan doctor, aku pegi exercise kt taman ni. walaupun jauh, tapi naik kereka kejap aje sampai... aku mula jalan2 power walk pukul 730dan habis 900 pagi. memang letih, terutamanya org yang jarang bersenam mcm aku nie.doctor kata aku takde stamina. hanya pd peringkat dua aje... so lepas ni, kena lebih selalula aku berjalan untukdiri sendiri.
17 Januari 2014
Chess....
Langgan:
Catatan (Atom)

