Dah berapa orang datang menjenguk

17 Januari 2014

Chess....


Awal tahun sudah.. seperti biasa tugasan aku yg pertama di sekolah pada awal stiap tahun ialah menhantar budak2 main chess... Sebenanya aku bukanlah pemain yang hebat pada zaman sekolah, tapi bolehlah juga sampai dpt wakil daerah... banggala jugakkan..sebenarnya main chess ni, satu kelebihan yang ada pada aku, walaupun aku ni dikategorikan sebagai kaki bangku, tapi adalah juga aku punya kepakaran dalam bidang sukan yang lain...chess salah satunya.
 
tahun ni, mcm tahun2 sebelumnya, seawal bulan januari aku dah hantar pasukan utk wakil sekolah. harapan tidaklah tinggi aku letakkan, sekadar memenuhi kpi sekolah dan utk kepuasan aku aje. tapi jauh di sudut hati, aku mengaharapkan satu keajaiban dan tuah akan menyebelahi aku dan jugak bebudak ni.
 
namun apakan daya, mmg tahun ni, tuah tidak berpihak pada kami. kesemuanya tewas tapi dengan bermaruah... ada juga menangnya, tapi masih belum mampu untuk mencapai target yang diinginkan.. manakan tidak, latihan hanya setakat dua hari sahaja. dalam dua harini, terpaksa aku sumbatkan kemahiran opening, trap dan juga ending... mana yang tidak dapat catch up mmg susahlah, tapi sape yg otak bergeliga, piece of cake....
 
anyway aku nak ucapkan tahniahlah dan terima kasih kpd semua bdk2 aku yg gigih berlatih dan berusaha sepanjang kempen perlawanan chessini diperingkat daerah. moga ada rezeki kita akan berjumpa lagi.. 


Entica, Kiyai,Wesley.. Ekie, Mathew,Mathew

Tiada ulasan:

Catat Ulasan