Dah berapa orang datang menjenguk

31 Disember 2014

Sorotan 2014

JANUARI

awal tahun ni,azam baru, semangat pun baru....

aku dapat ajar sejarah tingkatan 4. maklumlah lepas balik dariPITO ni.... conferem dpt ajarkan subjekyg paling tidak dikehendaki ni. lagipun mmg takde sape2 yg opsyen sejarah kat skolah. so akulah yg paling pakar rasanya... heheheeee (taklah ada ramai lg yg bagus, cuma malas je nk ajar)
 
mcm biasa awal2 tahun ni, aku hantar bebudak main chess, kt tmpat yg sama, Katolik High. yg paling best aku dpt jumpa balik Lan.. dah lama terpisah dgn dia ni. kiranya mcm jejak kasihla.. anyway budak2 aku dah cuba yg terbaik, cuma takde rezeki kali ini...
 
awal2 tahun ni, hamper tiap2 harihujan.so khidmat Kofi amatlah di tagih.. tq sayang....

FEBRUARI

Sempat luangkan masa ke Jorh Purana SathidiSri Petaling. dpt jugakjumpa kawa2 lama..mereka mmg Josh!!

Catur peringkat MSSN. Kat sibu je... tapi sebagai batu loncatan utk aku pergil ebiih jauh... dgn Lan loaf course!!

MAC

Catur Catur lagi. kali ni utk MSSM pulak. so aku dah ada lesen besar dlm game catur ni...

APRIL

Ke KK utk kali pertama tahun ni...(sebenarnya dlm bln Mac ada plan, tp terpaksa cancel ;(  kali ni utk main chess kt MRSM KK.tak menang pun, tapi sekadar nk jalan2 dan ambil pengalaman... jumpa basit jugak kt sini..
 
MEI

Cuti2 Malaysia.. Mood Balik Kampung..

JUN

Cuti2 lagi awal bulan ni..

trip ke kk dimulakan. tapi kali ni mmg advanture...
route :
KL-Labuan-KK-Bintulu-Kuching-Sibu. heheheee...aku pendekan cuti di kampong sbb tiket murah kalau nk balik awal. tapi tak awal pun, smpat lg aku singgah ke KK ni. my feveret place di Malaysia ni. di KK aku pergi kt tmpt yg biasa aku pergila, Masjid Kg Likas, urut kaki di pasar malam, shoping di Kg Air dan makan di pasar pilipin... what else???
 
balik aje cuti ni... Jeng Jeng Jeng!! kat Kuching lagi dh dpt calldr skolahutk sambung cuti (baca kursus) di Kuching, so dipendekkan cerita (sbenarnya amatlah panjang) aku smbung cuti di Kuching dengan dilantik jd penyelia kawasan PBS geografi...
 
sukan skolah masa kemarau ni..mmg mencabar bg aku dan yg lain2. budak2 jgn ceritalah. banyak yg luput!! anyway... soooo sweetsss....

JULAI

Turning Point. ada banyak kisah bulan ni,tapi aku nak highlight kan satu je.... AYT  thats all :)

OGOS

Selamat Hari Merdeka!!

tapi yg lebih meriahnya....

SEPTEMBER

Angau Angau Angau

OKTOBER

:)

NOVEMBER

dah nak cuti sekolah... tapi tak rasamcm nak cutipun..

aku dapat jaga SPM. ketua lagi.. kat SMKA. punyela nk lari, tapi semakin dekat dia kejar... ada hikmahnye mcm tu..

ke Sabah lagi tahun ni. kali ke3 sebenarnya. tapi kali ni lebih bermakna, dn program Papismanye dan bleh jumpa si papa ni... kali ni pergi 4 tempat.Kudat, Sempelang, Sandakan dan Kinabatangan..
 
Ouch!!

DISEMBER

bulan ni aku duduk kat rumah di sibu je...baru lepas balik dari program di sabah. rama iorg tanya, bila cgu nak balik kampung?? aku kata tak balik... heheheee... nak terus jd orang sini..hehe.... lagipun aku dah plan nak bawak mak dan ayah datang sini. nk suruh diaorg tgk macmana kehidupan aku di sini sampai aku sendri tak nak balik....
 
sempat jugak aku joint aktiviti papisma di sibu ni. ada dua tempat saje, Sibu Jaya dan Kg  Jeriah. walaupun tak sehebat kat KK tapi tetap meninggalkan kenangan manis aku kat sini.tambah lagi satu networking..
 
melawat CJ di hospital. dua kali aku pergi. skali lepas di Kg jeriah, skali dengan Jacksen dan Hendry. moga cepat sembuh CJ
 
banjir melanda pantai timur kali ni amatlah memilukan.. aku jd peminat setia menanti semua berita. kat tv dan internet... itu saje yg aku mampu buat. nk ke sana jauh pulak. cuma doa dan sedikit bantuan yg boleh aku berikan kepada mereka2 yg menjadi mangsa banjir kali ini..
 
bulan ni jugak dikejutkan dengan berita kehilangan AirAsia QZ8501. dah lama jugak aku tak naik AirAsia ni...last skali bulan 3 masa nak pergi jorh di sri petaling. yg lain aku naik Mas ngan Malindo je.. kapal ni route dr Surabaya ke Singapura... harap2 semuanya baik2 saje...


sooo.... inilah serba sedikit apa yg berlaku kt aku tahun ni..bukan utk menunjuk2 sekadar utk aku buat catatan utk diri sendiri... mana yg baik akan diteruskan dan yg tak elok akan dibuang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan