Dah berapa orang datang menjenguk

6 Januari 2015

Bersilat....

bahan2nya
 Wah... tajuk tak boleh blah. mcmala aku ni terror nak bersilatkan... tapi bersilat kat dapur jela.. dah lama tak masak yg grand2. hari ini aku merajinkan diri utk memasak. masak ape???
 
masak ayam la..rajin aku google ape resepi yg nk aku buat. skrg ni kalau nk makan, kena google dulu.. cari mane2 resepi yg best dan try....
 
hrni aku masak paprik ni, mcm best je tgok kat google ni.. tapi aku sesuaikan ikut selera tekak aku...so mmg ada lain skitla.. tak kisahla, bukan utk org lain mkan pun aku jgak... bahan2 aku beli kt fairprice je. senang dan dekat. lagi pun ada banyak lagi bahan sayur terutamanya yg ada dlm peti ais yg terselamat dari dibuang oleh diriku yg terlebih rajin semalam.
 

dah siap dah
tempoh masa utk aku memasak ni tidak lama sangat disebabkan aku ni agak mahir dlm operasi kat dapur..(ayat meninggi diri). so kurang sejam semuanya dah tersedia utk dimakan. senang je, main campur campak kat kuali. tambah itu ini dah siap. memasak ni perlukan semangat kerajinan dan kesabaran yang tinggi. kadang2 sdap, kadang2 tak ikut nasibla. tapi yg pentingnya kita akan puashati dgn hasil kita. lebih berbaloi kalau beli di luar yg dahla mahal dan tak kena dengan selera pulak tu. 
 
anyway... selamat menjamu selera:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan