Dah berapa orang datang menjenguk

Memaparkan catatan dengan label Layan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Layan. Papar semua catatan

24 Oktober 2010

Helen

Sambil sambil aku tengah buat keje malam nie, aku layanla lagu2 yang best nie. apa yg aku suke sangat dng lagu2 indi lama nie ialah pelakon tu... Helen namanya....

siapa yg miniat hindi taula apa watak yg biasa dibawa oleh Helen nie. Dia biasanya akan bawa watak pengoda, perempuan kaberet, penari kelab malam dan seangkatan dengannya. yg membuatkan Helen nie famous bagi aku ialah tarian gelek mautnya tu.. sampai sekarang nie rasa belum ada yg dapat tandingi walaupun ada banyakpelakon yg baru muncul

thats why Helen is Queen of Bollywood








20 September 2010

Layan...

Tetiba malam ni rasa blues skit. padahal baru aje sehari nk start kerja. takpelah, maybe aku rindu lagi kat ayah aku kot... huhuhu




Salah seorang favorite singer aku, diam tak diam dah lebih 14 tahun aku minat dia. tapi lagu nie memang lain dr yg lain. tak pernah plak aku dengar dia menyanyi macam nie. layan ajelaaaaa



Jahat....
teringat aku kat bekas kawan lama aku. dia selalu cakap jahat kat sumer orang, walaupun kat bekas kawan baik dia gak. ape apepun semoga dia bahagia sekarang nie

5 Ogos 2010

Layan...

Lagu nie aku minat sgt2. mama nie rasa2nya baru darjah 3 kot. kak eton memang top la... tapi sayang.... dia mendapat kemalangan....

dah lama aku cari lagu nie kat youtube. tapi baru jumpa. so kita layan sama sama.

31 Julai 2010

Layan...

Lagu nie buatkan aku selalu terkenangkan si ghofar ngan si yamin.

sape ghofar ngan yamin nie??

ape kaitan diaorg ngan pontianak nie???

panjang ceritanya. tapi sblum tue hayatilah lirik lagu nie

Ku membayangi jiwa hati mu
Tapi perpisahan menunggu
Ku ingin membelai mu
Namun kasih ku tiada restu

Diri begini kerna selalu
Di tinggalkan marah sengsara
Hingga hilang terlupa
Siapa aku sebenarnya
Sayang…

Oh dengarlah sayu tangisan ku
Mengapa degupanmu ku seru
Kerna kesepian nan berlalu
Kembalikan hidup yang ku rindu

Oh dengarlah sunyi tangisan ku
Kau tahu ku amat menyayangi mu
Pergilah kau bukan milik ku
Pulang pada yang mengasihi
Diri mu…

Kesepian berlalu…
Maafkan daku…

Sampai di sini ku lepaskan pergi
Biar ku damai bersemadi
Luka mu ku mengerti
Kan ku hilangkan derita… ini

KAU KU SERU

22 Julai 2010

Ong Bak 3


Malam tadi aku pergi tengok movie. Citer yang paling top dipasaranlaaaaa..... citer ong bak 3. sebenarnya aku malas nak tengok citer ni, tapi dah kawan kawan serumah ajak, so aku pergila. lagipun dah lama tak habiskan masa bersama dgn diaorg, asyik sibuk kerja aje.
So dipendekkan cerita, aku pergi, amik tiket ukul 930 malam. Orang ramai jgn citerla, tapi aku masih lagi dpt tempat duduk yang selesa ngan semua kawan kawan aku. kat sini aku nak bagi sikit komenla. tapi harus diingat, ini hanyalah pendapat peribadi aku aje, so kalau sesiapa yg tak setuju, aku mintak maaf bebanyak.


permulaan ceritannya agak lambat, lebih kepada flashback ong bak 2 aje, mcmmana si hero Tien kena tangkap oleh raja yg zalim tu. lepas tu disajikan dengan aksi si hero melawan satu pasukan hulubalang mana agaknya. yg kelakarnya, aku tak tau berapa ramai org yg dia lawan tapi dari pagi sampaila ke malam tak sudah sudah lagi lawannya. lastly si hero tetap kalah. iyelah satu lawan seribu, takkan menang kot..


jadi dari situ bermula aksi si hero kembali didera sehinggalah ada org yg menyelamatkannya dan si hero tu diberi rawatan rapi utk pulihkan kembali dia.

lepas aku tak paham, macamana pulak munculnya watak 'crow' dalam filem nie? dia pulak yg tolong balas dendam kat raja yg zalim tu. memang kematian raja tu agak mengerikan, tapi memang pelikla, org jahat bunuh org jahat. macam ada yg tak kena aje.
lepas tu, si hero telah pulih, dia nak balas dendam, tapi pd si'crow' tue. aku tak taula ape masalahnya dengan diaorg berdua tu? atau aku lepas pandang dalam ong bak 2. maka di pendekkan cerita, si hero akan memang jua pada akhirnya, yg jahat akan kalah walau macamana hebatnya dia sebelum tu.

secara keseluruhan, dari 5 bintang aku boleh bagi 2 bintang aje kat citer ni. mmg jalan cerita agak slow, banyak watak baru muncul dari mana agaknya, dan ada scene yang aku rasa tak logik. antaranya, macamanalah ada patung pada zaman tu yang ada pakai topi macam topi koboi ( masa sami letakkan bunga teratai kat atas kuil), si hero boleh pakai seluar jeans warna biru lusuh pada zaman tu, dan yg paling ketara, bila masa gading gajah boleh patah masa Tien ngan Crow tu berlawan?? sedar2 aje si crow dah kena tusuk dgn gading tu dan terus mati. Entahla....
Mujur harini hari Rabu, ada potongan harga tiket wayang. kalau tak memang tak berbaloi aku nak tengok citer nie. Semua kawan2 aku yg tengok citer ni sependapat dgn aku.

Lepas aje kitaorg keluar panggung, terus cari kedai mamak dan pekena teh tarik. Dengan itu aku rasa dapat kurangkan skit tension tengok citer tu. Ape ape pun esok tetap sekolah ok.. holalala

18 Julai 2010

Layan...

Antara lagu yg aku suka gak. penyanyinya aku tak tau sape. tapi lagu dia memang atmosphere. aku selalu dengar pagi2 masa drive nak pergi kerja. memang ianya dapat naikkan semnagat aku. cubelah kalau tak percaya.

tapi kalu tak berjaya, jangan salahkan aku plak. mybe dunia kita berbeza. holalala

17 Julai 2010

Layan...

Lagu nie aku suka sangat. ingat waktu zaman aku jaga exam 2 tahun lepas. lagu inilah yg menemankan aku setiapkali aku kesunyian at rumah sorang2 (housemate aku dah lama balik kampung da.....). Lagipun ada sorang kawan aku suke sangat nyanyi lagu ni bile masuk dalam rumah. tapi sekarang dia dah pindah.balik kampung. moga dia akan sentiasa ingat pd kenangan semasa mengajar kat sini...

Bestkan lagu nie. Suara penyanyi tu ada rasa meruntun hati org lain. apeapepun aku memang suka lagu nie. holalala

13 Julai 2010

Layan...

Tetiba malam nie nak layan blues plak.... lagu nie masa aku mula mula belajar bahasa inggeris kat skolah dulu. masa tu tengah tunngu result pmr. mulala terbayangkan muka mcm si tommy nie. ape apepun lagu nie mmg best ada sentimental value yg tersendiri


12 Julai 2010

Layan...

Ni salah satu lagu yg aku mula2 suka semasa aku mula berkecimpung dlm dunia hindi power. lagu nie aku selalu dengar masa thr hindi power pukul 2 hingga 4 pagi pd waktu tu. lagu ni jugaklah yg selalu temankan aku masa nak siapkan projek paper masa blajar dulu. maklumlah student u biasanya tido lewat nk siapkan assgment. ape2 pun layan ajela lagu ni


11 Julai 2010

Layan...

Antara Lagu yang Aku Suke


Mak si Kajol nie mmg seksi gak masa mude2 dulu :)