Dah berapa orang datang menjenguk

18 Ogos 2011

I'm Warded...

Minggu lepas, aku ada sakit perut skit (mesti korang ingat aku tak puasa kan???) mula2 sikit aje macam nak buang air besar. tapi makin lama, makin menjadi2 pulak sakit tu. aku cuba tahan aje, siap pinjam ubat panas dari kaan aku.. dalam masa setengah jam, kira oklah.... dah habisss...


menunggu nak diperiksa


aku ingat, penderitaan aku habis kat situ, tapi ianya bersambung. malam tu dalam kul 3 pagi..... sakit tu datang balik. suspen betul.. aku dahla takde bekalan ubat kat umah, kawan2 aku yg lain sumernya tido. ape nak buat.. pasrah ajela.. amik air panas, sapu kat mana yg patut..


masa tak sakit lagi hehehehe...


pagi tu pegu kerja macam biasa. aku dah mula ngadu kat kawan2 yg sakit perut, banyak yg suruh aku pergi aje kat hospital senang cerita. nak diikutkan, aku takde gastrik dan aku jie bukannya jenisyg takut makan ubat. so... nekad ajelah..


mcmana boleh darah banyak2 nie??


malam tu juga aku packing barang, bwang buku, baju makanan, minuman ke hospital. aku dah prepare abis dah... mentally ngan physically.. memang confrim aku tido ward malam nie, esok aku kena operate..



ni laporan harian doktor

doctor buat diagnosis, aku maybe kena apendik. tak boleh makan minum selang beberapa jam. masa tu, tuhan aje yg tahu. aku redha dan pasrah... nak cepat sembuh dan yg penting nakbalik raya....

benda free... suka aku pakai nie


lepas aje pepemirksaan pagi tu oleh pakar, rupe2nya aku bukanlah kena apendik, tapi lebih kepada batu karang. tp sekarang cuma mula nak jadi aje... suspen jugak aku. ingatkan apendik, batu karang pulak... doctor nasihatkan aku banyak minum air. (mcmmana aku nak minum masa puasa2 nie??)


antara doktor yang merawat aku

akhirnya setelah puashati dgn tahap kesihatan aku, mereka suruhaku balik. tanpa operate... fuh lega....selamat..... lpeas nie aku kena ikutlah cakap doctor. kena banyak rehat ngan minum air.....





doktor sedang berbincang


so skrg nie kerja aku kat umah tido ngan berblogging la...... tak tau nk buat ape lg. aku dapt cutu seminggu.. bosan jugak duduk ka umah nie. tp oklah inilah cuti aku ygpaling lama sejak cuti semester hari tu... barulah aku ada masa nak buat kerja2 amal kat umah nie...


anyway selamat berpuasa, dan doakan aku cepat2 sembuh ye....

30 Julai 2011

zaraSa will survive!!

Yup... thats me


memang dah lama aku tak update blog aku yg dah bersawang2 nie... tetiba plak petang2 ni ku ada seru nak update.. takde ape citer pun... td aku g jln2 ngan kofi kat belawai sana. puas hati gak dapat main2 kat pantai belawai nun.... hehehehe...



anyway sempena ngan kedatangan bulan ramadhan almubarak nie, aku nak la mengucapkan kat pembaca yg sudi baca blog aku ni.... SELAMAT BERPUASA... semoga amalan kita akan diterima olehNya... AMIIIIINNNN.......



17 Mei 2011

16 Mei 2011

Selamat Hari Guru



Pada Bahu Ini,
Yang Bergelarkan Cikgu,
Diletakkan Seribu Satu Harapan
Oleh Ibu, Oleh Bapa Yang Datang
Dengan Wajah Tersenyum Riang
Anak-Anak Dibawa
Dengan Harapan Yang Menggunung


"Cikgu, Anak Saya Tidak Pandai!
Wahai Cikgu Tunjukkanlah Dia!
Berapa Ribu Saya Sanggup Sediakan!
Cuma Diharap Dia Mara Kehadapan!
Maksudnya Dalam Pelajaran!"

Cikgu Dengan Wajah Tersenyum Girang
Terima Tanggungan Yang Bukan Kepalang

Harapan Besar Akan Ditunaikan Jua
Lalu Anak-Anak Yang Tiada Dosanya
Dicalit Dengan Pelbagai Warna
Dicampur-Aduk Dengan Seribu Ragam

Di Sekolah Cikgu Kata Itu
Di Rumah Ibu Kata Ini
Di Jalan Kawan Kata Di Situ
Di Dalam Bas Abang Kata Di Sini
Banyak Kali Jua TV Kata Di Sana

Warna-Warna Itulah Bercelaru Di Kepalanya
Warna-Warna Itulah Menjadikan Cikgu
Kadang-Kadang Keliru Dalam Membantu
Kadang-Kadang Membuatkan Ayah Keliru
Dan Kepala Anak Menjadi Batu

Lalu Pada Bahu Ini Seorang Cikgu
Menyaksikan Harapan Yang Tidak Kunjung Datang
Memilih Warna Warna
Yang Semakin Sukar Diadukkan

Dan Selepas Habis Segalanya
Jiwa Raganya, Semangat Nuraninya
Malah Dirinya Diberikan Untuk
Mendidik Anak Bangsanya

Dan Di Hari Kejayaan
Si Ibu Mendabik Dada Sambil Berkata :
"Anak Saya Pintar Dan Rajin...
Sebab Itulah Dia Berjaya !!"

Dan Di Hari Kegagalan
Si Ayah Menunding Jari Dan Berkata :
"Cikgunya Malas-Malas Belaka...
Tidak Pandai Mengajar...
Lantas Anak Saya Gagal !!"

Tak Apalah Cikgu
Semua Mereka Itu
Anak-Anak Orang Belaka
Cikgu Hanya Menumpang Tuah

Kiranya
Suatu Masa Nanti Bangsa Bangun
Berdiri Megah Dengan Anak Watan
Ingatlah Wahai Cukgu
Perjuangan Kita Tidak Pernah Kan Padam
Buat Selamanya...

zaraSa
smkbt 2005

9 Mei 2011

lepaskanlah




mencintai aku dengan seadanya mencintai aku bukan kerna rupadalam waktu sedu dalam waktu hiba ku harap dia rela mencintai aku dengan seadanya sanggup menerina insan tak sempurna atau mungkin cinta sebegitu hanya kisah dongeng saja

1 Mei 2011

Relax aje



22 April 2011

mmm....

lamanya tak datang sini.... rasa pelik plak dah lama tinggalkan blog nie..

dulu masa mula2 buat, satu hari sampai kali upload cerita baru. tapi skrg nie macam takde seru nak buat cerita baru...


mcm ada dinding plakyang tak bagi aku utk buat cerita baaru. padahal setiap hari ada saje cierita yang ingin aku kongsikan bersama sama



aku ngan bdk2 kumpulan 44


mungkin lpas ni aku kena rajin sikitla nak updatekan kat sini...


kongsi cerita, pengalaman atau apa2 yang patut...


jadi tunggu ajelaa yee......




4 Mac 2011

kofi oh kofi

sekarang nie... hidup agak terisi sedikit dengan kehadiran orang baru didalam hidup. nak katakan dianya sempurna tak jugak, tapi cukuplah sesuai dengan aku yang jugak tidaklah sesempurna mana...
setakat nie masih baru lagi, belum ada kemesraan dan chemistry nya lagi... take time...
mungkin dalam msa terdekat ni kot...
anyway.... doakn jodoh aku dengan dia nie sampai bila bila hendaknya.....